Αφιερώστε μας λίγο χρόνο, απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις για το διαδικτυακό μας τόπο.

 

Ποιός ο λόγος της επίσκεψης σας στο διαδικτυακό τόπο της Συντήρησης Έργων Τέχνης της Εθνικής Πινακοθήκης

 

Βρήκατε χρήσιμες και ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τη Συντήρηση Έργων Τέχνης κατά την επίσκεψή σας;

 

Ποια είναι η άποψη σας για το περιεχόμενο και το σχεδιασμό των διαδραστικών εκθεμάτων(παιχνίδια, animation);

 

Ποια είναι η γνώμη σας για το σχεδιασμό και το περιεχόμενο της ψηφιακής έκθεσης για τη συντήρηση – ενότητα Έκθεση;

 

Ποια είναι η γνώμη σας σας για το σχεδιασμό και το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής ενότητας Συντήρηση για παιδιά;

 

Βρήκατε εύκολη την πρόσβαση και περιήγηση σας στο σύνολο του περιεχομένου;

 

Τι άλλο θα θέλατε να δείτε στον διαδικτυακό τόπο για τη Συντήρηση Έργων Τέχνης;

 

Ευχαριστούμε για την συμπλήρωση του ερωτηματολογίου μας!

Περιγραφή

Κατάσταση διατήρησης :
Το έργο είχε συντηρηθεί στο παρελθόν και είχε φοδραριστεί, όμως το ύφασμα του φοδραρίσματος και το συγκολλητικό υλικό που χρησιμοποιήθηκαν είχαν εξασθενίσει και δεν πληρούσαν πλέον το ρόλο τους για την ενίσχυση και την προστασία του αυθεντικού έργου τέχνης δημιουργώντας προβλήματα σε αυτό. Αποφασίστηκε λοιπόν η αφαίρεση του παλαιού φοδραρίσματος και η ολική ενίσχυση του έργου με νέο. 

Εργασίες συντήρησης:
Αρχικά, έγινε φωτογράφηση του έργου προκειμένου να ληφθούν όλες οι πληροφορίες και να καταγραφεί η κατάσταση διατήρησης του.  
Σκόνη, επιφανειακοί ρύποι και ακαθαρσίες απομακρύνθηκαν από το έργο.  
Για να προστατευθεί η ζωγραφική επιφάνεια και να μην «τραυματιστεί» κατά τη διάρκεια των εργασιών συντήρησης που έγιναν στην πίσω πλευρά του έργου, προστατεύθηκε με λεπτό ιαπωνικό χαρτί και το κατάλληλο συγκολλητικό υλικό (facing). 
Στη συνέχεια, αφαιρέθηκε το έργο από το τελάρο του, απομακρύνθηκε το παλαιό φοδράρισμα και έγινε ολική ενίσχυσή του με νέο ύφασμα. 
Το έργο επανατοποθετήθηκε στο τελάρο του, αφαιρέθηκε η προστασία (facing) από τη ζωγραφική και απομακρύνθηκαν τυχών επικαθίσεις και υπολείμματα κόλλας.  
Τέλος, η ζωγραφική επιφάνεια καλύφθηκε με νέο βερνίκι.


Έρευνα: 
Κατά τη φωτογράφηση με πλάγιο φωτισμό (εφαπτομενικά προσπίπτουσα ακτινοβολία),διακρίνονται στην επιφάνεια του έργου ανωμαλίες, οριζόντιες ρωγματώσεις & φουσκώματα που αποδεικνύουν ότι το αυθεντικό υφάσμα του έργου έχει ξεκολλήσει (αποκολληθεί) από το ύφασμα του φοδραρίσματος. 

Κατά τη φωτογράφηση στο υπεριώδες  παρατηρείται ότι το έργο καλύπτεται από βερνίκι που φθορίζει στην ορατή περιοχή του φάσματος με γαλάζιο χρώμα. Επίσης, τα σημεία και οι περιοχές της ζωγραφικής επιφάνειας που είχαν υποστεί φθορές ή νεότερες επεμβάσεις και επιζωγραφίσεις είναι ορατά ως μαύρα στίγματα. 

Όταν αφαιρέθηκε το παλαιό φοδράρισμα, αποκαλύφθηκε επιγραφή στην πίσω πλευρά του αυθεντικού καμβά του έργου με τη χρονολογία 1869 και υπογραφή από την πεθερά του καλλιτέχνη Ευφημία Καμπάνη, η οποία πιστοποιεί ότι πρόκειται για έργο του Νικολάου Κουνελάκη. 

 

 

 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΜΒΟ

ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΣΥΣΚΕΥΗΣ ΥΨΗΛΟΤΕΡΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ