Αφιερώστε μας λίγο χρόνο, απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις για το διαδικτυακό μας τόπο.

 

Ποιός ο λόγος της επίσκεψης σας στο διαδικτυακό τόπο της Συντήρησης Έργων Τέχνης της Εθνικής Πινακοθήκης

 

Βρήκατε χρήσιμες και ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τη Συντήρηση Έργων Τέχνης κατά την επίσκεψή σας;

 

Ποια είναι η άποψη σας για το περιεχόμενο και το σχεδιασμό των διαδραστικών εκθεμάτων(παιχνίδια, animation);

 

Ποια είναι η γνώμη σας για το σχεδιασμό και το περιεχόμενο της ψηφιακής έκθεσης για τη συντήρηση – ενότητα Έκθεση;

 

Ποια είναι η γνώμη σας σας για το σχεδιασμό και το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής ενότητας Συντήρηση για παιδιά;

 

Βρήκατε εύκολη την πρόσβαση και περιήγηση σας στο σύνολο του περιεχομένου;

 

Τι άλλο θα θέλατε να δείτε στον διαδικτυακό τόπο για τη Συντήρηση Έργων Τέχνης;

 

Ευχαριστούμε για την συμπλήρωση του ερωτηματολογίου μας!

Περιγραφή

Κατάσταση διατήρησης
Το βερνίκι του έργου ήταν κιτρινισμένο (οξειδωμένο), υπήρχαν σταξίματα και λεκέδες.  Υπήρχαν επιζωγραφίσεις. 
Ρωγμές και μικρές τρύπες υπήρχαν στο ξύλο που οφείλονται στην προσβολή του από ξυλοφάγα έντομα. 

 
 Έρευνα: Κατά τη φωτογράφηση στο υπεριώδες παρατηρείται ότι το έργο καλύπτεται από βερνίκι που φθορίζει στην ορατή περιοχή του φάσματος με γαλάζιο χρώμα. Επίσης, τα σημεία και οι περιοχές της ζωγραφικής επιφάνειας που είχαν υποστεί φθορές ή νεότερες επεμβάσεις και επιζωγραφίσεις είναι ορατά ως μαύρα στίγματα. Εξετάζοντας το έργο με την κάμερα πολυφασματικής απεικόνισης αποκαλύφθηκαν πληροφορίες που δεν φαίνονται με γυμνό μάτι, αλλά υπήρχαν και βρίσκονταν κάτω από τη ζωγραφισμένη επιφάνεια, όπως η υπογραφή του Luca Giordano,η χρονολογία 1653 και ο ένας πλήρως ζωγραφισμένος. Εργασίες συντήρησης: Αρχικά, με τη βοήθεια του στερεομικροσκοπίου και τη χρήση του κατάλληλου χημικού διαλύτη αφαιρέθηκε το παλιό, οξειδωμένο βερνίκι, χωρίς να επηρεαστεί και να αφαιρεθεί η παλαιότερη αισθητική αποκατάσταση. Στη συνέχεια, αποφασίστηκε να γίνει αφαίρεση της παλιάς αισθητικής αποκατάστασης με σκοπό να απομακρυνθούν τυχόν επιζωγραφίσεις. Έτσι αποκαλύφθηκε το μονόγραμμα AD (Albrecht Dürer) διότι ο Luca Giordano είχε ζωγραφίσει αυτός το έργο και το είχε πουλήσει ως έργο του Dürer στον Ηγούμενος της μονής της Τσερτόζα του Σαν Μαρτίνο, στη Νάπολη για να του αποδείξει πως ήταν λάθος όταν «ισχυριζόταν με επιμονή ότι ο Λούκα ήταν ικανός να μιμηθεί όλες τις τεχνοτροπίες εκτός από εκείνη του Άλμπερτ Ντύρερ». Ο Luca Giordano είχε βάλει στην κάτω αριστερά γωνία του έργου και την δική του υπογραφή (η οποία αποκαλύφθηκε με την κάμερα πολυφασματικής απεικόνισης) και την είχε κρύψει κάτω από την κορνίζα που είχε τότε το έργο. (σύνδεση με link έργου στο site της ΕΠΜΑΣ;) 
 
Αισθητική αποκατάσταση (retouche) έγινε σε τμήματα της ζωγραφικής του πίνακα που ήταν φθαρμένα ή/και έλλειπαν. Ειδικός στόκος χρησιμοποιήθηκε, γέμισαν τα κενά και συμπληρώθηκαν με χρώμα. Για την προστασία της επιφάνειας του έργου από τη σκόνη και τις επιδράσεις του περιβάλλοντος, αλλά και για να τονιστούν τα χρώματα της ζωγραφικής τοποθετείται με ειδικό μαλακό πινέλο ένα άχρωμο, διαφανές βερνίκι.

 

Το έργο μετά την ολοκλήρωση των εργασιών συντήρησης.

 

 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΜΒΟ

ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΣΥΣΚΕΥΗΣ ΥΨΗΛΟΤΕΡΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ